KRIZNI PLAN - MOGUĆA EPIDEMIJA UZROKOVANA POJAVOM KORONA VIRUSA COVID-19 NA PODRUČJU KARLOVAČKE ŽUPANIJE
KRIZNI PLAN
KOMUNALNO DUGA RESA d.o.o.
MOGUĆA EPIDEMIJA UZROKOVANA POJAVOM KORONA VIRUSA COVID-19 NA PODRUČJU KARLOVAČKE ŽUPANIJE
Duga Resa, ožujak 2020.
SADRŽAJ:
1. OPĆENITO O KOMUNALNOM DUGA RESA d.o.o.
2. KRIZA I KRIZNO KOMUNICIRANJE
3. KRIZNI PLAN
3.1. Svrha i razvoj programa upravljanja krizom Komunalno Duga Resa d.o.o.
3.2. Kategorije incidenta
3.3. SprjeÄavanje incidenta
3.4. Planovi djelovanja
3.5. Popis osoba za kontakt
3.6. Osnovni elementi plana upravljanja kriznim situacijama
4. POLITIKA KOMUNALNOG DUGA RESA d.o.o.
5. POSTUPANJE TJEKOM KRIZE
6. POSTUPANJE NAKON KRIZE
7. SITUACIJSKA PROSTORIJA
8. KONTAKT S MEDIJIMA
9. KONTAKT S JAVNOSTIMA
10. POPIS RADNJI KOJE TREBA PODUZETI U SLUÄŒAJU DA SU MEDIJI PRVI JAVILI VIJEST O KRIZI
11. KONTAKTI S POLICIJOM, DRŽAVNIM AGENCIJAMA I OSTALIM JAVNOSTIMA
12. PLANIRANJE DUŽNOSTI UNUTAR KRIZNOG STOŽERA
12.1. Sastav i ovlasti kriznog stožera
12.2. Slijed planiranja postupaka
1. OPĆENITO O KOMUNALNOM DUGA RESA d.o.o.
Postojećim vodoopskrbnim sustavom kojim upravlja tvrtka Komunalno Duga Resa d.o.o. se opskrbljuje podruÄje grada Duge Rese sa Å¡irom okolicom, kao i susjedne općine naÅ¡eg podruÄja :
- dio općine Generalski Stol ( Gornji ZveÄaj, Lipa, Gradišće )
- općinu Bosiljevo ( BeÄ, Bitorajci, Bosanci, Bosiljevo, Dani, DugaÄe, Fratrovci, FuÄkovac, Glavica, Grabrk, Hrsina, JanÄani, Johi, Kasuni, Korenić Brdo, Kraljevo Selo, KrÄ Bosiljevski, Laslavići, Lipovšćaki, LisiÄina Gorica, Malik, MateÅ¡e, Milani, Novo Selo Bosiljevsko, OriÅ¡je, Otok na Dobri, Podrebar, Podumol, Potok Bosiljevski, Pribanjci, Rendulići, Resnik Bosiljevski, Sela Bosiljevska, Skoblić Brdo, Soline, Spahići, Strgari, Å pehari, Umol, VaroÅ¡ Bosiljevski, Vodena Draga, Vrhova Gorica, Žubrinci )
- općinu Netretić (Baići, Bogovci, Brajakovo Brdo, Bukovje Netretićko, Culibrki, Donje Prilišće, Dubravci, DubravÄani, Goli Vrh Netretićki,Kolenovac,KuÄevice, Kunići RibniÄki, LadeÅ¡ići, LonÄar Brdo, Lonjgari, Maletići, Mali ModruÅ¡ Potok, MraÄin, Mrzljaki, Netretić Novigrad na Dobri,PaviÄići, PiÅ¡Äetke, RaÄak, ReÅ¡etarevo, Rosopajnik, Skupica, Srednje Prilišće, Straža, TonÄići, Veliki ModruÅ¡, Potok, Vinski Vrh, Vukova Gorica, Zaborsko Selo, Zagradci, ZavrÅ¡je Netretićko)
- općinu Krnjak (Dugi Dol, BudaÄka Rijeka, Grabovac KrnjaÄki, Grabovac Vojnićki, Hrvatsko ŽariÅ¡te, Krnjak, Poljana Vojnićka, Donji BudaÄki, Mlakovac, Gornji Mlakovac, Pavković Selo, Bijeli Klanac, Brebornica)
- općina Barilović (dio Belajskih Poljica, Banjsko Selo, Belajski Malinac, Podvožić, Gornji Velemerić, Donji Velemerić, Koranski Brijeg, Leskovac BarilovaÄki, Carevo Selo, Križ Koranski, Šćulac)
VodozahvatiÅ¡tem Ë Novigrad na DobriË se zahvaćena ( kapaciteta qcrp = 42,0 l/sek) voda nakon zahvatne graÄ‘evine potisnim cjevovodom dovodi do ureÄ‘aja za kondicioniranje, gdje se proÄišćavanjem i dezinfekcijom voda priprema za distribuciju. TlaÄenjem vode do vodospreme Ëstara VidankaË V = 1000 m3 se osiguravaju operativne rezerve vode, kako bi se stalnim koliÄinama izravnavale oscilacije u potroÅ¡nji.
VodozahvatiÅ¡te Ë ZavrÅ¡je Ë egzistira ispostavom vode graÄ‘evinom za kaptažu izvora Popošćak, iz koje se crpnom stanicom ËZavrÅ¡jeË (kapaciteta qcrp = 10,0 l/sek) puni vodosprema Ë ZavrÅ¡je-Sv. KriÅ¾Ë V = 500 m3. Gravitacioni cjevovod vodu dovodi do vodospreme Ë Podbil Ë V = 250 m3 na koju je prikljuÄen vodovod Ë Netretić-Vukova Gorica Ë. Spomenuti cjevovodni sustav je gravitacioni, no grananjem nakon prekidne komore u naselju Ë StražaË ogranak vodovoda Ë Dubravci-ZveÄaj Ë postaje tlaÄno-gravitacioni crpnom stanicom Ë Sladić Ë kojom su osigurani preduvjeti punjenje vodospreme Ë Babićka Ë V = 400 m3, kojom se snabdijeva Gradišće, Lipa i sva naselja do ZveÄaja.
VodozahvatiÅ¡te ËDonji Velemerić Ë (kapaciteta qcrp = 24,0 l/sek) crpi vodu iz buÅ¡enog zdenca dubine 20 m, kojim se ubiru podzemne vode slobodnog vodnog lica. Pumpnom stanicom ËPetakË se voda potiskuje kroz tlaÄno-gravitacioni sustav do vodospreme Ë Martinšćak Ë V = 600 m3 ( na koti 206,0 m.n.m ). Bitno je nadodati da se eksploatacijom vode iz vodospreme Ë MartinšćakË do vodospreme Ë Vinica Ë V = 1200 m3 ( dužine 486,0 m ) glavni cjevovod grana u sekundarnu vodoopskrbnu mrežu, ćime se opskrbljuju naselja Podvožić, Banjsko Selo, PeÄurkovo Brdo i Belajska Vinica.
2. KRIZA I KRIZNO KOMUNICIRANJE
Kriza kao nepredviÄ‘eni i iznenadni dogaÄ‘aj svojim sadržajem ozbiljno prijeti ugledu tvrtke, odreÄ‘ene institucije, politiÄke stranke, javne ustanove ili pojedinca. Ona svojim nastajanjem kod u odreÄ‘enoj sredini i kod njenih dionika izaziva stres, a kojega možemo promatrati kroz nesigurnost i nesvakidaÅ¡nje ponaÅ¡anje. Mogući negativni uÄinci krize naÅ¡u pažnju usmjeravaju na naovonastalu situaciju, Å¡to se zbog svoje prirode može negativno reflektirati na redovne poslovne aktivnosti.
Kriza je neoÄekivana i ne dogaÄ‘a se unutar svakodnevnog rutiniranog obavljanja djelatnosti kojom se tvrtka bavi. Ipak svakoj kriznoj situaciji trebali bi prethoditi neki znakovi ili odreÄ‘ene slabosti. Posebno su na krizu osjetljive tvrtke koje su prolazile kroz krizne situacije i na neki su naÄin već pokazale svoju ranjivost. Ponekad se tvrtke koncentriraju na sanaciju posljedica krize da pravovremeno ne uoÄavaju moguće nove krizne situacije. Kako organizacija odgovara na krizu, njeno nastajanje i tijek njenog rjeÅ¡avanja, najÄešće se povezuje sa njenom poslovnom strategijom i cjelokupnim sustavom upravljanja u kriznim situacijama. Uzroci nastajanja krize mogu biti razliÄiti, od ekoloÅ¡kih incidenata, poslovnih promaÅ¡aja, loÅ¡eg upravljanja, korupcije i sliÄno, njeni uÄinci mogu biti viÅ¡estruki.
U kriznom planiranju najvažnije je odrediti krizni tim sa jasno definiranom zapovjednom vertikalom, Äija je odgovornost sukladna zapovjednoj razini. Svaki krizni plan mora sadržavati jasne smjernice koje se definiraju temeljem pravnih tumaÄenja struÄnjaka iz tog podruÄja kako se ne bi dogodili pravni propusti koji bi mogli naÅ¡tetiti kako tvrtci tako i njenim dionicima. ÄŒeste su pogreÅ¡ke u prikrivanju krize, Å¡to se nikako ne bi trebalo Äiniti jer će se njeni uÄinci kad tad vidjeti. Javnost i ostali dionici viÅ¡e će cijeniti iskrenost. U koliko se kriza pokuÅ¡ava sakriti pred medijima to će zasigurno rezultirati negativnim publicitetom koji bi mogao uniÅ¡titi ugled tvrtke. Prvi koji će osjetiti krizu su zaposlenici tvrtke i njeni kljuÄni dionici, a upravo su oni ti s kojima treba uspostaviti dobar i korektan odnos.
UmjeÅ¡nost upravljanja u kriznoj situaciji i kriznom komuniciranju je važan Äimbenik o kojemu ovisi u kojem će obimu tvrtka imati negativne posljedice po svoju reputaciju i u kojoj će mjeri krizu iskoristiti za naovu poslovnu priliku.
3. KRIZNI PLAN
Upravljanje u kriznim situacijama je složen proces. Plan upravljanja krizom ne može biti do u detalje isplaniran jer je gotovo nemoguće predvidjti sve detalje. Iznimno je važno odrediti dionike koji iznutra i izvana moraju biti upoznati sa nastalom kriznom situacijom. Prije nego nastane kriza mora se znati kakav je odnos organizacije i njenih dionika. LoÅ¡i odnosi sa kljuÄnim interesnim skupinama dovesti će do pogorÅ¡anja krizne situacije.
KljuÄnu ulogu u kriznim situacijama imaju stuÄnjaci za krizno komuniciranje koji svojim idejama, poznavanjem proizvodnog i uslužnog programa tvrtke, njenog poslovanja i poslovne kulture daju velik doprinos u kriznoj situaciji i njenom rjeÅ¡avanju.
PogreÅ¡no bi bilo angažirati struÄnjake za krizno komuniciranje u trenutku kad je ona već nastala. Upoznavanje vanjskih struÄnjaka sa poslovanjem tvrtke u tim trenutcima uzimaju dragocjeno vrijeme koje je u krizi od iznimne važnosti.
3.1. Svrha i razvoj programa upravljanja krizom Komunalno Duga Resa d.o.o.
Svrha:
Stalni nadzor i kontinuirano praćenje mogućih kriznih situacija kako bi se u Å¡to većoj mjeri smanjili uÄinci kriznih situacija i kako bi se osigurao kontinuitet obavljanja djelatnosti na podruÄju djelovanja Komunalnog Duga Resa d.o.o.
Razvoj programa
Plan upravljanja u mogućim kriznim situacijama tvrtke komunalno Duga Resa d.o.o. rezultat je dugogodišnjeg iskustva u obavljanju djelatnosti vodoopskrbe i odvodnje. Simulacije pojedinih mogućih kriznih situacija, kao i cijeli program upravljanja tijekom krizne situacije u nadležnosti je Kriznog stožera. Aktivnosti Kriznog stožera podijeljene su u slijedeće faze:
- Formiranje kriznog stožera: prvi radni sastanak, ažuriranje popisa, podjela dužnosti.
- Priprema plana: drugi radni sastanak kriznog stožera, odgovornosti, aktivnosti, razmatranje scenarija.
- Simulacija: treći radni sastanak kriznog stožera, simulirana krizna situacija, prijem i dojava informacija.
- Finaliziranje Programa upravljanja krizom: diskusija o konaÄnom prijedlogu programa i revidiranje teksta.
Uvjeti
Program upravljanja krizom/incidentom je pisani dokument koji sadrži plan djelovanja u hitnim sluÄajevima Äiji je sastavni dio popis kontakata osoba zaduženih za upravljanje u kriznim situacijama Komunalnog Duga Resa d.o.o. kao i popis vanjskih institucija koje sudjeluju u rjeÅ¡avanju kriznih situacija.
Krizni stožer u Komunalnom Duga Resa d.o.o. Äine direktor, rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova, rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova, rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija, rukovoditelj odjela razvoja i investicija, voditelj odsjeka operative i voditeljica odsjeka zaÅ¡tite na radu.
Problem: moguća epidemija koronavirusom COVID-19.
Mogući problemi: nemogućnost isporuke usluga, nezadovoljstvo zaposlenika i osnivaÄa, financijski gubici i loÅ¡ poslovni rezultat.
Problemi u Komunalnom Duga Resa: nemogućnost obavljanja redovne djelatnosti, loši financijski rezultati.
Mogući incidenti: pritužbe korisnika na kvalitetu vode, kraći prekid isporuke usluga, gubitak pozitivnog rejtinga tvtke u javnosti zbog njene netransparentnosti s kljuÄnim dionicima.
Krizna situacija: Å irenje epidemije prouzroÄene korona virusom COVID-19, velik broj oboljelih u susjednoj Italiji te pojava virusa u karlovaÄkoj županiji.
3.2. Kategorije incidenta
Plan upravljanja u kriznim situacijama ima zadaću dati jasne upute u postupanju kod incidentnih situacija sa namjerom da se njihov uÄinak svede na najmanju moguću mjeru te da bi se u tvrtci Komunalno Duga Resa d.o.o. zaÅ¡titila vrijedna imovina jednako kao i steÄena reputacija.
Incidentne situacije su podijeljene u pet imovinskih kategorija, a to su:
Ljudi: gubitak kljuÄnih djelatnika, velik broj oboljelih i smrtni sluÄajevi kao posljedica Å¡irenja epidemije.
Proizvod i zaštitni znaci: pritužbe korisnika, sudski sporovi,
Infrastruktura: nemogućnost pravovremenih intervencija i poteškoće u opskrbi stanovništva pitkom vodom.
3.3. SprjeÄavanje incidenta
Procjena mogućih incidenata/opasnosti za poslovanje
Tvrtka Komunalno Duga Resa d.o.o. ima uobiÄajenu proceduru nadzora i kontrole za prepoznavanje i procjenu mogućih incidentnih situacija. Neki od mogućih incidenata sadržani su u slijedećoj tablici.
Mogući incident | Vjerojatnost | UÄinak | Stupanj opasnosti | Stupanj ranjivosti | Prioritet | Odgovorni za djelovanje |
Zaposlenici (velik broj oboljelih) | VELIKA | ZNAÄŒAJAN | VISOK | NIZAK | UMJEREN | Direktor i rukovoditelji odjela |
EkoloÅ¡ka katastrofa | UMJERENA | ZNAÄŒAJAN | VISOK | NIZAK | UMJEREN | Direktor i Rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova |
Greške na proizvodu | VELIKA | ZNAČAJAN | SREDNJI | SREDNJI | UMJEREN | Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova |
Promijene u propisima | VELIKA | UMJEREN | SREDNJI | SREDNJI | UMJEREN | Rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova |
Opći gospodarski uvjeti u državi | MALA | UMJEREN | NIZAK | SREDNJI | NIZAK | - |
Tablica 1. Neki mogući incidenti za komunalno Duga Resa d.o.o.
3.4. Planovi djelovanja
Prema istaknutim opasnostima koje prijete poslovanju Komunalno Duga Resa d.o.o. pripremljeni su planovi djelovanja kojima je zadaća umanjiti mogućnost njihova nastanka.
Mogući incident | Prioritet | Što je potrebno poduzeti? | Odgovorni za djelovanje |
Zaposlenici (nepridržavanje uputa za poduzimanje mjera smozaštite) | UMJEREN | Procedure unutarnje revizije i nadzora | Direktor i voditelji odjela |
EkoloÅ¡ka katastrofa | UMJEREN | U suradnji sa županijom i JLS treba ažurirati planove za osiguranje kontinuiteta poslovanja | Direktor i Voditelj odjela tehniÄkih poslova |
GreÅ¡ke na proizvodu | UMJEREN | Unutarnja kontrola i nadzor, OvlaÅ¡teni nadležni laboratorij Procedure za ublažavanje stanja | Rukovoditelj odjela tehniÄkih, Voditelj operative, Voditelj ovlaÅ¡tenog laboratorija |
Promijene u propisima | UMJEREN | Praćenje utjecaja izvan Komunalnog Duga Resa d.o.o. | Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova |
Opći gospodarski uvjeti u državi | NIZAK | Praćenje utjecaja izvan Komunalnog Duga Resa d.o.o. | Rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija |
Tablica 2: Plan djelovanja za moguće incidente u Vodovodu i kanalizaciji
3.5. Popis osoba za kontakt
Članovi kriznog stožera:
Direktor: Ivan KlokoÄki, br. mob. +385 91 246 046 (VPN 214)
Rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova, tel. +385 91 2844 280 (VPN 280), tel. 047 851 003
Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova: Irena Hribljan, mob. +385 3844 308 (VPN 213)
Rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija: Ljiljana Karas, mob. +385 91 2844 290 (VPN 290)
Rukovoditelj odjela razvoja i investicija: Ivan KlokoÄki, mob. +385 91 2844 301 (VPN 205)
Voditelj odsjeka operative: Ivica Latković, mob. +385 91 2844 295 (VPN 295)
Voditeljica odsjeka zaštite na radu, Petra Mrzljak, + 385 98 172 3030 (VPN 208)
Vanjski suradnici:
Državna uprava za zaštitu i spašavanje: 112
Policija: 192; Vatrogasci: 193; Hitna pomoć: 194
Zavod za javno zdravstvo karlovaÄke županije: 047 411 258
3.6. Osnovni elementi plana upravljanja kriznim situacijama
Kontrolni popis za plan upravljanja kriznim situacijama
U sluÄaju krize, a u prilikama kada nije moguća primjena uobiÄajenih metoda Kriznog upravljanja, primjenjuju se mjere iz ovog popisa.
Sastanak i procjena stanja
Direktor saziva sjednicu Kriznog stožera kako bi se analiziralo i procijenilo stanje te da bi se temeljem toga razmotrile moguće posljedice odnosno poÄelo primjenjivanje izvanrednih planova.
Prvu procjenu stanja daju:
- Rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova
- Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova
- Rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija
- Rukovoditelj odjela razvoja i investicija
- Voditelj odsjeka operative
- Voditelj odsjeka zaštite na radu
- Ovlaštenik za informiranje (incidenti vezani za medije ili negativni publicitet);
Situacijska prostorija
Dvorana za sastanke u kojoj se nalazi, telefon, telefaks, osobno raÄunalo, internetski pristup, fotokopirni ureÄ‘aj, radio, TV, uredski stolovi i stolice.
Kontakt s vlastima/policijom
OvlaÅ¡tenik za informiranje zadužen za kontakt sa medijima i osnivaÄem.
Zapisnik o događanjima
Redovito praćenje svih dogaÄ‘anja kako bi se pripremile informacije za ukljuÄene javnosti.
Dokazi
Sve dokaze o incidentu Äuva Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova.
4. POLITIKA KOMUNALNOG DUGA RESA d.o.o.
Upravljanje u kriznim/incidentnim situacsijama temelji se na pisnom Planu za upravljanje. On se primjenjuje u svim odjelima organizacije. Svaki pojedini incident/kriza reflektira se na tvrtku Komunalno Duga Resa u cjelini. Tijekom krize nužno je iznositi istinu o epidemiji, a sve potrebne aktivnosti provodi Krizni stožer.
5. POSTUPANJE TJEKOM KRIZE
Ukoliko se utvrdi da rizik ne postoji, Krizni stožer će sazvati prvu sjednicu i o zakljuÄcima će informirati OsnivaÄa i Nadzorni odbor. U sluÄaju da se utvrdi da kriza/epidemija postoji odmah se mora kontaktirati OsnivaÄa komunalnog Duga Resa kako bi se uspostavio kontinuirani kontakt sa izmeÄ‘u OsnivaÄa i Kriznog stožera.
Obaveza je Kriznog stožera o nastaloj situaciji odmah informirati sve zaposlenike Komunalnog Duga Resa d.o.o. te o svim događanjima i postupanjima mora se voditi Zapisnik. Pored toga obaveza je izvjestiti lokalnu vlast te nadležne državne institucije. U kriznim/incidentnim situacijama od iznimne je važnosti brza reakcija, a najvažnija su prva 24 sata. Jednako je tako nužno informiranje javnosti koja je izravno ili neizravno pogođena incidentnom/kriznom situacijom. Informacije koje se tom prilikom iznose moraju biti istinite i vjerodostojne. Pri tom se mora voditi briga o tome koje su informacije za objavu a koje je potrebno dodatno analizirati i provjeriti te pripremiti izvješće kojega će javnosti priopćiti glasnogovornik.
6. POSTUPANJE NAKON KRIZE
Krizni stožer saziva sjednicu i održati će sastanak temeljen na SWOT analizi koja je osnovno “oruÄ‘je†menadžera u kreiranju poslovne strategije. Temelj svih strategija je analiza nastale ili pretpostavljene situacije. Analiza svih vanjskih i unutarnjih dionika jedan je od kljuÄnih elemnata kako bi se postigao željeni cilj.
Prednosti
Što se dogodilo? Kako smo reagirali? Koje su bile naše prednosti? Što smo dobro napravili?
Slabosti:
Koja je bila naÅ¡a slabost? U Äemu smo zakazali? Å to moramo ubuduće izbjegavati? Å to se može poboljÅ¡ati?
Mogućnosti: Koje mogućnosti vidimo u tome kako bi unaprijedili naÅ¡e poslovanje? O kojim trendovima u vanjskom okoliÅ¡u moramo voditi raÄuna?
Prijetnje: Na koje prepreke nailazimo prilikom suoÄavanja s incidentom? Kako naÅ¡a konkurencija postupa u istim okolnostima? Da li smo pripremljeni suoÄiti se s opasnošću koja prijeti naÅ¡em poslu?
7. SITUACIJSKA PROSTORIJA
Prostorija za održavanje sastanaka Kriznog stožera mora biti sigurna i opremljena preglednom kartom distributivnog podruÄja na kojoj je moguće odrediti lokaciju krizne situacije. Pored toga u prostoriji se moraju nalaziti: telefon, telefaks, internetski pristup, osobno raÄunalo, printer, televizor, radio i viÅ¡e primjeraka Kriznog programa.
8. KONTAKT S MEDIJIMA
Nakon Å¡to su se analizirale pristigle informacije i Krizni stožer se je usaglasio, struÄnjak za informiranje će zatražiti odobrenje od Uprave da se sa potrebitim informacijama obrati javnosti putem novinarskog priopćenja.
9. KONTAKT S JAVNOSTIMA
U sluÄajevima nastale krize treba analizirati uzroke nastanka krize. Treba utvrditi odgovornosti i razmotriti da li su se poduzele sve potrebne predradnje kako bi onemogućili nastanak krize/incidenta. Odluku o podnoÅ¡enju priopćenja za javnost donosi Direktor sa suradnicima.
10. POPIS RADNJI KOJE TREBA PODUZETI U SLUÄŒAJU DA SU MEDIJI PRVI JAVILI VIJEST O KRIZI
1. Zabilježiti ime; broj - ime medija - osobe koja je nazvala
2. Zabilježiti datum i vrijeme
3. Tražiti od novinara informaciju o njihovim izvorima te o izvoru njima raspoloživih informacija
4. Netreba komentirati novinare niti davati bilo kakve informacije jer bi ih novinari mogli zloupotrijebiti
5. O informacijama primljenim od medija treba upoznati Krizni stožer
6. O istome treba informirati OsnivaÄa
11. KONTAKTI S POLICIJOM, DRŽAVNIM AGENCIJAMA I OSTALIM JAVNOSTIMA
U sluÄajevima ekoloÅ¡kog incidenta obaveza je obavijestiti policiju radi provoÄ‘enja sigurnosnih mjera prema lokalnom stanovniÅ¡tvu. Direktor je zadužen za uspostavljanje kontakta izmeÄ‘u komunalnog Duga Resa i policije. Za kontakte sa državnim institucijama zaduženi su rukovoditelj pojedinih odjela sukladno dodijeljenim obavezama iz Kriznog programa.
12. PLANIRANJE DUŽNOSTI UNUTAR KRIZNOG STOŽERA
12.1. Sastav i ovlasti kriznog stožera
OsnivaÄ Komunalnog Duga Resa d.o.o. daje potporu djelovanja i s time odreÄ‘ene ovlasti Kriznom stožeru, a ujedno i odreÄ‘uje voditelja Kriznog stožera.
Zadaci pojedinig Älanova:
Voditelj Kriznog stožera:
- odreÄ‘uje postupke djelovanja i odluÄivanja unutar smog stožera.
Članovi Kriznog stožera:
VrÅ¡e analize pristiglih informacija, donose odluke i prenose ih OsnivaÄu. Koristeći razliÄita iskustva, vjeÅ¡tine i alate doprinose smnjenju gubitka za Komunalno Duga Resa d.o.o.. Rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija zadužena je za sve financijske tokove.
Odgovornost Kriznog stožera:
Krizni stožer ne bi trebao imati viÅ¡e od Å¡est Älanova. Prema potrebi može se proÅ¡iriti na vanjske struÄnjake. ÄŒlanovi moraju biti upoznati sa svim procesima rada, a isto tako mora im biti osiguran nesmetan pristup odgovarajućoj dokumentaciji kao i potrebnim telefonskim kontaktima. Sukladno osobnim struÄnostima i iskustvom podijeljena je i odgovornost Älanova Kriznog stožera.
12.2. Slijed planiranja postupaka
Prije krize: - akcije, prosudba, analiza, komunikacija, stvaranje 'spremnosti na izvanredno stanje', identifikacija podruÄja gdje je potrebna priprema za nadolazeću situaciju, osigurati produktivnu razmjenu informacija prije nastupa kriznog stanja.
Tijekom krize: - akcije, prosudbe, analiza, uspostavljanje veze; samo radnje koje se ne mogu izvršiti za vrijeme događaja.
Poslije krize: - procjena, analiza, restrukturiranje i nastavak rada.
Niže je navedena tablica popisa funkcija i zadaća prije, tijekom i poslije krize za Komunalno Duga Resa d.o.o..
Funkcija | Prije krize | Tijekom krize | Poslije krize |
Direktor | - potvrÄ‘uje ciljeve Plana - definira zadaće - definira dužnosti i ovlasti - informira Krizni stožer | - aktivira i upravlja Kriznim stožerom - provjerava napredovanje Kriznog stožera - daje preporuke i upute - daje konaÄne odluke - vodi komunikaciju na najviÅ¡oj razini | - ocjenjuje uÄinkovitost Kriznog stožera - provjerava uÄinkovitost - razmatra preporuke za razdoblje poslije krize |
Rukovoditelj odjela tehniÄkih poslova | - razvijaj strategiju - definiraj odgovornosti i ovlasti - utvrÄ‘uje procedure - utvrÄ‘uje proraÄun i nadzor rada | - provjerava resurse za rjeÅ¡avanje krize - osigurava voÄ‘enje zapisnika o aktivnostima Kriznog stožera | - objava informacija - piÅ¡e konaÄan izvjeÅ¡taj o incidentu - ocjenjuje planiranje te sadržaj i raspored obuke |
Rukovoditeljica odjela općih, pravnih i kadrovskih poslova | - osobna odgovornost Älanova Kriznog stožera - utvrÄ‘uje procedure i provjerava strategije - utvrÄ‘uje zakonske obveze - sastavlja popis unutarnjih/vanjskih resursa - sastavlja dokument o sigurnosnoj politici - organizira psiholoÅ¡ku pomoć | - provjerava i primjenjuje sve važeće strategije - provjerava vanjsku komunikaciju - savjetuje vezano za zakone i daje smjernice - osigurava kadrovsku evidenciju - osigurava komunikaciju zaposlenika - procjenjuje djelovanje akcija Kriznog stožera za žrtve i obitelji | - provjerava praćenje incidenata - ispunjava zavrÅ¡no izvješće o incidentu u smislu pravnih posljedica - uÄinkovitost planiranja - ispitivanje dugoroÄnih uÄinaka krize na zaposlenike i njihove obitelji |
StruÄnjak za informiranje | - razvija opće strategije odnosa s javnostima, medijima i drugim organizacijama - razvija procedure vezano za izjave, vijesti i sl. - ostvaruje kontakte s agencijama i državnim službama | - vodi raÄuna da se primjenjuje monitoring u: sakupljanju informacija i procjena stanja te redoviti kontakti sa srediÅ¡njicom - interna komunikacija - voÄ‘enje evidencije | - provjerava svu komunikaciju - pregledava evidenciju o incidentu - izraÄ‘uje zavrÅ¡no izvješće o dogaÄ‘aju i reakciji/djelovanju službe za javne odnose |
Rukovoditeljica odjela raÄunovodstva i financija | - utvrÄ‘uje bankovne izvore, komunikacijske i akvizicijske metode za oslobaÄ‘anje sredstava - organizira identifikaciju valute - utvrÄ‘uje posljedice u smislu poreza i osiguranja - provjerava proraÄune | - vrÅ¡i i evidentira sve financijske transakcije - provjerava sve odluke u odnosu na financijsku politiku - radi kao veza u financijskoj zajednici | - preispituje uÄinak krize na financije - ispunjava zavrÅ¡no izvješće najviÅ¡em rukovodstvu o financijskim implikacijama krize |
Tablica 3: Funkcije u Komunalnom Duga Resa d.o.o. i njihova zaduženja prije, tijekom i nakon krize
- Datoteke:
Zadnje vijesti
Komunalno Duga Resa d.o.o. provodi savjetovanje sa zainteresiranom javnoš?u o prijedlozima op?ih akata i drugih strateških ili planskih dokumenata kojima se utje?e na interese gra?ana i pravnih osoba.
Temeljem ?l. 11. Zakona o pravu na pristup informacijama (NN 25/13, 85/15, 69/22 ) Komunalno Duga Resa d.o.o. provodi savjetovanje sa zainteresiranom
NACIONALNI PLAN ZA OPORAVAK I OTPRNOST 2021.-2026.
Projekt izgradnje Javne odvodnje obuhvaća sekundarne vodove naselja Sv. Petar, Gorica i Šeketino Brdo u Dugoj Resi.Izgradnja predmetne kanalizacije
Javni poziv za podnoÅ¡enje ponuda za kupnju radnog stroja rovokopaÄ-utovarivaÄ
Javni poziv za podnoÅ¡enje ponuda za kupnju radnog stroja rovokopaÄ-utovarivaÄ
Aglomeracija Karlovac-Duga Resa - obavijest o poÄetku radova!
PoÅ¡tovani korisnici, dana 9.9.2021.g. poÄeli su radovi grupe 1- izgradnja linijskih graÄ‘evina naselja Turanj i Kamensko, u sklopu EU proje
Komunalno Duga Resa najuspješniji vodovod u Republici Hrvatskoj u provedbi programa smanjenja gubitaka i razvoja mreže.
Povjerenstvo Hrvatskih voda za smanjenje gubitaka je potvrdilo da je tvrtka Komunalno Duga Resa unutar provedbe programa smanjenja gubitaka dostigla n